خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/04 - 12:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده:

لغو ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا اهمیت استراتژیک و راهبردی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دستور بایدن مبنی بر لغو ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا را فاقد اهمیت استراتژیک و راهبردی دانست و گفت: همه دنیا منتظر اجرای تغییر در ساختار استراتژیک ایالات متحده هستند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به لغو ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا، گفت: در دورات ریاست جمهوری دونالد ترامپ برخی دستگاه‌ها و دولت آمریکا وجه عمومی ایالات متحده را در جهان مخدوش کردند، بر همین اساس جوبایدن رئیس جمهور جدید آمریکا اقداماتی را با هدف بازسازی گذشته آغاز کرده است. این در حالی است که  تاکتیک‌های آمریکایی از استراتژی‌های سرچشمه می‌گیرد که تبیین آنها دست روسای جمهور ایالات متحده نیست و هیات حاکمه است که کشور آمریکا را اداره می‌کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در ارتباط با ایران، تیم کنونی بایدن در دولت اوباما نیزتلاش‌هایی در راستای اعتماد سازی کردند اما نقشه راهی که در ساختار حاکمیت ایالات متحده تعریف علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه شده، توسط دولت ترامپ اجرا شد.



وی معتقد است: روسای جمهور آمریکا تاکتیک‌های کوچکی را برای تغییر چهره ظاهری آمریکا انجام می‌دهند و جوبایدن هم بر همین اساس اقداماتی چون لغو ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا را آغاز کرده تا چهره مخدوش شده آمریکا را ترمیم کند، لذا از این نوع اقدامات باز انجام خواهد گرفت.



عباس زاده مشکینی تاکید کرد:آقای بایدن باید تغییر در استراتژی منشعب از سلطه و یکجانبه گرایی ایجاد کند، زیرا دنیا منتظر چنین اقدامی از طرف تیم بایدن است، اینکه بایدن حاضر به تغییر استراتژی و هژمونی رأس قدرت ایالات متحده است یا خیر؟



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انجام تاکتیک‌های کوچک مانند لغو ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا اهمیت استراتژیک و راهبردی ندارد و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 312625
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار